måndag 23 april 2012

Meander bok

Hej på er!

Jag gillar att göra böcker och album. Nu har jag testat på att göra en Meander bok. Det är en liten bok, som man viker av ett dubbelsidigt mönsterpapper. Den är inte stor. Men blir himla söt tycker jag.






Boken har små sidor och små fickor. I fickorna har jag satt små tags med ordspråk och kloka ord. Man får användning av lite små dekorationer som man har liggandes.
Dom är verkligen roliga att göra. Vill du testa så kan du hitta en bra beskrivning HÄR.


Jag har också blivit jätteförtjust i Wee Stamps. Gillar dom massor. Denna tjej som jag använt på detta kort, ser inte fullt så barnslig ut, tycker jag.





Så vill jag önska er alla en bra vecka. Tack för att du tittar in och ännu gladare blir jag om du skriver en rad, innan du tassar vidare. Kram

15 kommentarer:

bili sa...

Vackert kort och album.Håller med dej om motivet, snygga, har mun och den här är inte så barnslig. Ler lite när jag såg ditt album. Ska precis plocka fram ett passande papper till ett album jag också :) Vet inte riktigt vad det blir inuti, men det löser sig på vägen. kramar bibbi

Anneli Mellstrand sa...

Kortet är bedårande du kan det där med färger det ser man klart och tydligt .........superfint helt i min smak ............

Albumet är en liten höjdare skall nog försöka ge mig på så småningom................

Hoppas du får något med posten idag , du får inte ha förstora förväntningar det var ju ett tröstpris...................

Kramar till dig
//anneli

Lisa-olsi sa...

Två snygga alster.
Boken är ju jättesöt, rolig att göra antar jag.
Kortet är så fint i härligt ljusa färger,
gillar alla knoppar och den söta stämpeln.
Ha det gott!
Kram Lisa

lk46 sa...

hej Lena vännen!
Så vackera alster, din Meanderbok är otroligt snygg (vill inte visa min nu) Jo det ska jag så klart!
Kortet är bedårande vackert, hon är söt tjejen!
Tack vännen för det fina kortet jag fick, det gjorde min dag!
massor av kramar från Lene

Connie sa...

Så lekkert kort og album.
Nydelig begge deler.
Ønsker deg en fin uke.
Klem Connie

Iffa ...... sa...

Hej denna måndagseftermiddag!

Ett sånt fint album då knåpat ihop!! Så fina detaljer och härliga milda färger, så fint! Har själv gjort detta album två gånger och det är så kul att göra.

Sedan ett så gulligt fint kort oxå =) Snygg stämpel och underbar blomsterprakt!!
Ha en trevlig måndagskväll!
Kram Iffa

onkis sa...

Vilka fina alster,
boken är ju jättesöt lika så kortet med den fina stämpeln.
Kram!

Bente Årstad sa...

Så utrolig flott begge delen, du er bare så flink:)
klem bente:)

Eva sa...

Alltid lär man sig något nytt...jag har aldrig ens hört ordet Meanderbok. Blev så nyfiken när jag såg din, har redan kollat hur man gör och det måste jag ju bara testa. Din är så himla fin!!
Kortet är underbart, du är mästare på att färgkomba!
kram Eva

Riet sa...

This is so wonderful Lena.

Hugs Riet.xx

Marita vs snojbi sa...

Vilken fantastiskt fin bok.
Har aldrig sett en sådan så nu är länken sparad till senare.

Uuuuunderbart fint kort
Kramis

Majsan sa...

ÅÅH vilken underbar bok, så fint med alla tagsen i och härliga detaljer :), och kortet är ju såå bedårande vacker, gillar massor :)

KRAM MAJSAN

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

jättefint album , älskar såna själv kram

stickochpysseltokig sa...

vackert album och kort. Kram

Katarina sa...

Vilka fina alster. Albumet är jättesött med alla fickor. Kortet är också superfint. Ha en skön helg, valborg och första maj. Kramar Katarina